Casual outfits shop je bij sportenski Wij hebben een groot assortiment aan sneakers, kleding en accessoires waarin dames, heren en kinderen lekker comfortabel en indien nodig warm over straat kunnen gaan of kunnen relaxen op de bank. In ons assortiment vind je veel sneakers, joggingsbroeken, hoodies, t-shirts, shirts en nog veel meer van merken als adidas, Nike en PUMA, Black Bananas, Lyle & Scott etc.
Wereldwijd is ASICS enorm populair en zelf ken je ze ongetwijfeld ook.
Wist je dat Nederland worldwide in de top 3 staat als het gaat om de populariteit van dit merk?
Het merk is opgericht door Japanner Kihachiro Onitsuka in 1949.
Daar komt ook de naam ‘Onitsuka Tiger’ vandaan.
Tot 1977 werd Onitsuka Tiger gezien als sportmerk.
De reden hiervan lag bij Onitsuka zelf; hij was er sterk van overtuigd dat sporten zorgt voor het zijn/worden van een beter mens en het krijgen van een betere toekomst.
De allereerste schoen die dan ook is uitgebracht, was een basketbalschoen; de OK Basketball.
Door de gehele delegatie tijdens de Olympische Spelen van Mexico te laten lopen op de Mexico 66, is het Japanse merk wereldberoemd geworden.
Mede door het Mexico 66 model is ASICS langzaam geswitcht van sportmerk naar modemerk.
En dit werd bevestigd in 2002, toen actrice Uma Thurman diezelfde Mexcio 66 sneakers rockte in de film Kill Bill.
Naast dat ASICS nog steeds bekend is als sportmerk, kent het inmiddels ook een naam in de sneakerbranche onder de naam ‘ASICS Tiger’.
ASICS Tiger is vooral geïnspireerd op de running schoenen van vroeger.
Het zijn de sneakers van deze tijd, waarbij de focus op lifestyle en fashion ligt.
Het merk is daarnaast marktleider op het gebied van running-, hockey- en tennisschoenen. Hey Dude is een merk dat casual schoenen produceert voor dames, heren en juniors. Het merk is opgericht in Italië in 2008 en heeft sindsdien een snelle groei doorgemaakt. Het merk is bekend geworden door zijn lichtgewicht en comfortabele schoenen die perfect zijn voor dagelijks gebruik.
Hey Dude staat bekend om zijn unieke design en het gebruik van duurzame materialen. De schoenen zijn gemaakt van ademend en elastisch materiaal, waardoor ze zich aanpassen aan de vorm van de voet en zorgen voor een perfecte pasvorm. Daarnaast hebben de schoenen een uitneembare binnenzool die zorgt voor extra comfort en ondersteuning.
Het assortiment van Hey Dude bestaat uit verschillende modellen en kleuren. Zo zijn er instappers, sneakers en boots verkrijgbaar in diverse kleuren en materialen. De schoenen zijn geschikt voor verschillende gelegenheden, van een casual dagje uit tot een wandeling door de stad.
Hey Dude richt zich niet alleen op comfortabele en duurzame schoenen, maar ook op duurzaamheid. Het merk gebruikt duurzame materialen en productieprocessen om zo het milieu te sparen. Dit maakt Hey Dude niet alleen een comfortabel en modieus merk, maar ook een verantwoorde keuze voor de bewuste consument.
We worden allemaal anoniem geboren. Sommigen blijven eeuwenlange legendes. Slechts een paar worden er één”. Onze producten zijn net zo blijvend als de herinnering aan de overwinningen van tennislegende Björn Borg, even sensationeel als zijn spel en even spectaculair als zijn records. Dit is ons verhaal.
1984 / De Björn Borg-collectie:
Om een grote overwinning te behalen moet je nog meer durven te verliezen Met Rohdi Heintz als hoofdontwerper werd de Björn Borg-collectie ontworpen, genoemd naar de legendarische tennisspeler. Ze begonnen met sportkleding en na een paar jaar namen ze de grote stap naar de wereld van het ondergoed.
1989 / Voordat ondergoed trendy werd:
‘De perfecte pasvorm’ werd een internationaal fenomeen toen we gingen uitbreiden naar nieuwe markten
Het was tijd om de vleugels uit te slaan en een plaats op het internationale podium te veroveren. Het Zweedse ondergoed werd naar Denemarken, Noorwegen, Australië, Nederland en België geëxporteerd. Een briljante stap zo zou later blijken.
1993 / Internationale bekendheid:
Het ondergoed is dood. Lang leve het ondergoed. Hoe we afscheid namen van het Y-model.
In die tijd werd ondergoed veelal beschouwd als een beschermend kledingstuk en was de klassieke Y-vorm het populairste model voor mannen. Daar moest nodig verandering in komen. Ontwerper Anders Arnborger ging op zoek naar de perfecte boxershort. Hij ontwikkelde een innovatief en briljant ontwerp dat bestond uit 17 delen. Deze werden met flatlocknaden aan elkaar gestikt voor de ultieme pasvorm. Het resultaat is The Björn Borg Classic Shorts 3201, het meest iconische model tot nu toe. Hoewel ze waren verpakt in mooie doosjes, wilde geen enkele reseller ze kopen; het model was destijds te revolutionair. Maar opgeven is niet Björn Borgs stijl en onze lange adem wierp uiteindelijk zijn vruchten af. De boxershorts werden razend populair en veranderden de geschiedenis van de herenslip.
2004 / Ondergoed met prints:
Dynamische prints en levendige patronen werden het handelsmerk van onze ontwerpen
Het ontwerpteam in Stockholm kreeg volledig de vrije hand om te experimenteren met prints en patronen. Het creëerde waanzinnige collecties en gaf ondergoed een nieuwe impuls, perfect in lijn met de afzakkende trend waarbij jeans wat lager op de heupen werden gedragen, om je eigen identiteit te laten zien.
2014 / Terug naar onze roots:
Het beste sportmodemerk qua prestaties en looks
In dit jaar zijn we teruggegaan naar onze roots. Na een aantal fantastische jaren in Nederland worden de ontwerpen van onze sportkleding nu weer in Stockholm gecreëerd en zijn we hard op weg om het beste sportmodemerk qua prestaties en looks te worden.